Mainly clear

Ευεργετική η επίδραση του γάρου σύμφωνα με Βρετανούς επιστήμονες

Ιδιαίτερα ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες του γάρου ανακάλυψαν ερευνητές του τμήματος Χημείας και Φαρμακευτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Κίνγκστον του Λονδίνου. Σε δημοσίευση τους στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Biological Chemistry, οι ερευνητές αναλύουν διεξοδικά τα πολλαπλά οφέλη για το καρδιοαγγειακό, πεπτικό και νευρικό σύστημα του ανθρώπου από την κατανάλωση γάρου, την οποία συνιστούν σε καθημερινή βάση. Στα πειράματα τους, οι επιστήμονες βρήκαν πως οι ενεργές ουσίες του γάρου χρησιμεύουν στην αποτελεσματική ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, διευκολύνουν τη διαδικασία της πέψης, ενώ είναι θαυματουργές όσον αφορά στη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ευρέως, οι επιστήμονες συνεχίζουν να αποκαλύπτουν νέα στοιχεία σχετικά με τις επιπτώσεις του γάρου στον οργανισμό. Μέχρι πρότινος οι απόψεις των ειδικών διίσταντο, μετά τα νέα ευρήματα όμως, η λαϊκή σοφία που επέβαλλε τη χρήση γάρου φαίνεται να επικυρώνεται. Έτσι επιβραβεύεται η συνήθης πρακτική των Ελληνίδων μανάδων να αποθηκεύουν τη φέτα μέσα σε γάρο αλλα και να καταναλώνουν το αλατισμένο νερό (σ.σ. γνωστό και ως άλμη) μόνο του ή μαζί με άλλα φαγητά.

Ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθ. Τσαυτάρης εμφανίζεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τις επιστημονικές εξελίξεις, καθώς από τούδε και στο εξής ο γάρος αναμένεται να εξελιχθεί σε άλλο ένα ισχυρό ελληνικό εξαγωγικό προϊόν - υπενθυμίζεται πως η φέτα αποτελεί προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και ως γνωστόν πρέπει απαραιτήτως να έχει κανείς φέτα για να παρασκευάσει γάρο.

Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν πως τα ευρήματα έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην απόφαση για την πρόσφατη πώληση της Δωδώνη Α.Ε., μια κίνηση που πρέπει να θεωρείται ως μέρος ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου γύρω από το ωφέλιμο υγρό. Προβληματισμός επικρατεί πάντως για το πώς θα συγκρατηθεί σε αποδεκτά επίπεδα η τιμή του γάρου, η ζήτηση του οποίου αναμένεται να εκτοξευθεί στο προσεχές μέλλον.