Αλκυονίδες να είναι οι μέρες σας
Overcast

Πανεπιστήμιο Βέρνης: Στο 99% η γενετική ομοιότητα των Κυπρίων με το καλαμπόκι

Ένας ακόμα στενός συγγενής του λαού της Κύπρου φαίνεται πως είναι το καλαμπόκι, όπως προέκυψε από την ανάγνωση του γονιδιώματός του. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το καλαμπόκι έχει κοινό γενετικό κώδικα με τους Κύπριους κατά 99,1%.

Όπως ανέφεραν οι επιστήμονες, το καλαμπόκι είναι ένα από τα τελευταία φυτά του οποίου αποκαλύπτονται τα γενετικά μυστικά, αφού νωρίτερα είχαν αποκωδικοποιηθεί τα γενετικά μυστικά της νεραντζιάς, της μηλιάς και της βερικοκιάς.

Ο Jurian Alspider, ερευνητής του Ινστιτούτου Μαξ Πλανκ της Γερμανίας, καθηγητής του πανεπιστημίου της Βέρνης και ένας από τους επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας η οποία δημοσίευσε τη μελέτη της στο περιοδικό Nature, ανέφερε πως μόνο το σιτάρι έχει μεγαλύτερο βαθμό κοινού γονιδιώματος με το καλαμπόκι απ' ότι έχουν οι Κύπριοι, σε ποσοστό 99,6%. Φυσικά, όπως είναι γνωστό, ο πιο συγγενικός λαός με τον κυπριακό είναι ο ελληνικός, με διαφορά μόνο μισό τοις χιλίοις. «Οι Κύπριοι είναι σαν ένα μωσαϊκό των γονιδιωμάτων Ελλήνων και καλαμποκιού», πρόσθεσε.

dd8c619626«Είναι το γονιδίωμα του καλαμποκιού το μυστικό της διαφορετικότητας των Κυπρίων;» διερωτάται ο καθηγητής του πανεπιστημίου Αθηνών, Χάρης Οικονομάκος, που δεν συμμετείχε στην έρευνα. «Το καλαμπόκι έχει εξελιχθεί με έναν τρόπο, που δεν κατάφεραν οι άνθρωποι. Δεν έχει την σκοτεινή πλευρά που έχουμε εμείς, ούτε μιλάει περίεργα όπως οι Κύπριοι» σημειώνει. «Αν μελετούσαμε μόνο το καλαμπόκι θα είχαμε μία στρεβλή εικόνα για την κυπριακή εξέλιξη».

Στην αγροτική διάσταση του θέματος, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η ανάγνωση του γονιδιώματος του καλαμποκιού μπορεί να διευκολύνει τις συμβατικές τεχνικές διασταύρωσης και αναπαραγωγής νέων ειδών καλαμποκιού εκτός από τη γενετική τροποποίησή τους, ενώ παράλληλα θα μειώσει την ανάγκη για παρασιτοκτόνα. Όσον αφορά τη γενετική ομοιότητα με τους κατοίκους της Μεγαλονήσου, αυτή δεν φαίνεται ικανή να οδηγήσει σε χρήσιμες πρακτικές εφαρμογές καθώς όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν οι ειδικοί «είμαστε ακόμα πολύ μακρυά από το να κάνουμε τα καλαμπόκια να φυτρώνουν τρίχες στο σβέρκο».