Μύθος ότι πρέπει να κοιμόμαστε ξαπλωμένοι, υποστηρίζουν ναρκοληπτικοί επιστήμονες

Sleeping at workΜύθο αποτελεί η κοινή αντίληψη ότι ο άνθρωπος πρέπει να κοιμάται ξαπλωμένος υποστηρίζουν ναρκοληπτικοί Ισλανδοί επιστήμονες σε πρόσφατη, ανατρεπτική μελέτη που δημοσίευσαν στο έγκριτο εξειδικευμένο ιατρικό περιοδικό Science of Sleep. Η έρευνα έρχεται να ταρακουνήσει την ιατρική κοινότητα αλλά και να αμφισβητήσει την έως τώρα ευρέως αποδεκτή άποψη ότι ο ύπνος πρέπει να λαμβάνει χώρα ενώ το σώμα βρίσκεται σε οριζόντια θέση.

«Δεν υπάρχει απολύτως κανένας λόγος να ξαπλώνουμε για να κοιμηθούμε» δήλωσε σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της μελέτης εκπρόσωπος της ερευνητικής ομάδας, για να συνεχίσει: «Όπως έδειξε η έρευνά μας, ο ανθρώπινος οργανισμός απολαμβάνει τα απαραίτητα οφέλη ενός καλού ύπνου το ίδιο καλά όταν κοιμόμαστε καθιστοί, ακόμα και όρθιοι. Οι λόγοι που οι άνθρωποι ξαπλώνουν μπορεί να είναι ψυχολογικοί, ιστορικοί ή κοινωνικοί, σίγουρα όμως δεν είναι βιολογικοί».

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της επιστημονικής έρευνας, παρόλο που η οριζόντια στάση φαινομενικά διασφαλίζει την κατανομή του βάρους σε όλο το μήκος του σώματος, η όρθια και η καθιστή στάση διευκολύνουν την κυκλοφορία του αίματος, επιτρέποντας στον εγκέφαλο να εισέλθει το ίδιο εύκολα στη φάση του βαθύ ύπνου. Μάλιστα, οι επιστήμονες αφήνουν υπονοούμενα για το ρόλο της βιομηχανίας των κατασκευαστών κρεβατιών στην καθιέρωση της οριζόντιας θέσης ύπνου και την υιοθέτηση της συνήθειας να ξαπλώνουμε από τη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού, ενώ δηλώνουν ότι στο μέλλον προτίθενται να εξακριβώσουν και το κατά πόσο το κλείσιμο των ματιών είναι τελικά απαραίτητο.

«Το ίδιο λογικό θα ήταν να κοιμόμαστε καθισμένοι σε καρέκλα, γονατισμένοι με το κεφάλι να ακουμπά στην άκρη του γραφείου ή ακόμα και όρθιοι, με το μαξιλάρι ακουμπισμένο στον τοίχο ή σε κάποιο έπιπλο» σημειώνουν.

Μετά από ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το εάν η νευρολογική πάθηση της ναρκοληψίας από την οποία πάσχουν τα μέλη της επιστημονικής ομάδας επηρέασε με οποιονδήποτε τρόπο τα ευρήματα της μελέτης, ο ερευνητής σηκώθηκε από τη θέση του, έκανε μια βόλτα στο δωμάτιο με τα χέρια σταυρωμένα στην πλάτη, κατευθύνθηκε προς το παράθυρο και αποκοιμήθηκε.