Μεγάλες μέρες
Mainly clear

Νέος τύπος ιογενούς κυτταρίτιδας μεταδίδεται από μολυσμένους καναπέδες

Στην ανακάλυψη ενός νέου τύπου ιογενούς κυτταρίτιδας που μεταδίδεται από μολυσμένους καναπέδες και πολυθρόνες, φαίνεται πως έχουν φτάσει επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Γουόλονγκονγκ της Αυστραλίας.

Effective-and-Quick-Cellulite-Treatment-TechniquesΟ νέος αυτός τύπος κυτταρίτιδας φαίνεται να προσβάλλει ενήλικες γυναίκες, προερχόμενος από μικρόβια που αναπαράγονται εντός της ύφανσης που καλύπτει τις επιφάνειες καναπέδων και λοιπών οικιακών επίπλων. Τα μικρόβια επηρεάζουν την αγγειακή διαπερατότητα των ασθενών, οδηγώντας στα γνωστά οιδήματα, αποτελέσμα των οποίων είναι η εμφάνιση της όψης «φλοιού πορτοκαλιού» στην επιδερμίδα. Σε προχωρημένο στάδιο, η επιδερμίδα μεταλλάσσεται, παίρνοντας την μορφή του καναπέ, σχηματίζοντας συγκεντρώσεις λίπους που στην όψη τους θυμίζουν μεγάλα κουμπιά. Τα μικρόβια αναπαράγονται με την αλληλεπίδραση με άλλους οργανισμούς όπως τα ακάρεα που συχνά συναντώνται σε αντίστοιχα περιβάλλοντα. Η ιογενής κυτταρίτιδα μπορεί να βλάψει οργανισμούς που κατά τα άλλα δεν εμφανίζουν προδιάθεση παρόμοιας πάθησης, έχοντας όμως αισθητά πιο έντονα αποτελέσματα.

Η ανακάλυψη της ερευνητικής ομάδας από την Αυστραλία φέρνει νέα δεδομένα στο ζήτημα, καθώς ουδέποτε στο παρελθόν είχε συνδεθεί η εμφάνιση κυτταρίδας με ιογενείς παράγοντες. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ιογενής κυτταρίτιδα μπορεί να μεταδοθεί με εξαιρετική ευκολία, ακόμα και με ελάχιστη επαφή με τα υφάσματα του καναπέ.  Σε περιπτώσεις που το άτομο έχει προσβληθεί από τον ιό, οι επιστήμονες συνιστούν την κατανάλωση άφθονου νερού (8 λίτρα/ημέρα), ακτινιδίων, καθώς και τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε άμυλο. Για τον περιορισμό των συμπτωμάτων ενδείκνυται επίσης η οδήγηση οχημάτων κάτω των 1.5 τόνων, το τρέξιμο σε ανώμαλο δρόμο και γενικότερα η συχνή άσκηση. Για την αποφυγή μολύνσεων συνίσταται η επάλειψη όλων τον επιφανειών που δύνανται να φέρουν τον ιό με στρώμα αλεσμένου καφέ. Για ισχυρότερη δράση, μπορεί να χρησιμοποιείται και αλεσμένος καφές, μετά τη χρήση του.

Η ελληνική ιατρική κοινότητα κάνει λόγο για απλές υποψίες εμφάνισης του ιού, που όμως θα ερευνηθούν για να διαπιστωθεί αν έχουν κοινά χαρακτηριστικά με τα αποτελέσματα των ερευνών. Τέλος, το υπουργείο Υγείας έχει οργανώσει ομάδα ιατρών που θα παρακολουθούν το θέμα και θα προβούν σε σχετική ανακοίνωση εντός του τρέχοντος μήνα.