Δεν ξέρεις τι να φορέσεις
Clear
18°C
 

Ελληνική η δημοφιλέστερη φωτογραφία του 2012 για το National Geographic

Μεγάλη τιμή για τη χώρα μας καθώς σε ειδική εκδήλωση το National Geographic έδωσε στη δημοσιότητα τη δημοφιλέστερη φωτογραφια για το 2012, η οποία είναι ελληνική. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, η συγκεκριμένη φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε σε:

  • 452 άρθρα εφημερίδων
  • 1.167 blogs χρηστών
  • 12 εκθέσεις της τρόικας
  • 2 εθνικούς προϋπολογισμούς

Το National Geographic σημειώνει επίσης πως η συγκεκριμένη φωτογραφία χρησιμοποιήθηκε και ως εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίασης  του Eurogroup με θέμα την κρίση στην Ελλάδα.

Το άρθρο δεν παρουσίασε μόνο την φωτογραφία, αλλά εντόπισε τον φωτογράφο καθώς και το μοντέλο της φωτογραφίας. Η ιστορία που περιγράφει είναι αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσα. Το μοντέλο που απεικονίζεται να κόβει το κατοστάρικο δεν είναι άλλος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικής Χαλυβουργίας, κύριο Ιωάννη Δ. Ηλιόπουλο, ενώ ο φωτογράφος είναι ο Αποστόλης Λαλαούτης,  γραμματέας την εποχή εκείνη του Διευθυντή.

Το "Κουλούρι" επικοινώνησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, ο οποίος μας διηγήθηκε όλες τις λεπτομέρεις για το πως τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία. « Ήταν πρωί, είχα όρεξη εκείνη την ημέρα και είχα βάλει το καλό μου κουστούμι. Γι’ αυτό σκέφτηκα να κάνω μια πλάκα στους εργαζόμενούς μου. Φώναξα τον τότε γραμματέα μου μέσα και τραβήξαμε αρκετές λήψεις του ιδίου concept. Εγώ να ψαλιδίζω ένα χαρτονόμισμα. Δεν περίμενα ποτέ να γίνει τόσος ντόρος για αυτή την φωτογραφία, αλλά καταλαβαίνω γιατί έγινε.» μας είπε. Κλείνοντας μας  επεσήμανε πως κανένα κατοστάρικο δεν καταστράφηκε ή κακοποιήθηκε με οποιονδήποτε τρόπο κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης.

Το "Κουλούρι" έψαξε και βρήκε και τον άνθρωπο που πάτησε το κουμπί, που απαθανάτισε αυτή την στιγμή, τον τέως γραμματέα του διευθυντή, κύριο Αποστόλη Λαλαούτη. Τον συναντήσαμε σε μια ουρά για συσσίτιο του Δήμου Αθηναίων και μας μίλησε σύντομα για την φωτογραφία. «Ο διευθυντής είχε όντως όρεξη εκείνη την μέρα και με φώναξε μέσα κρατώντας την φωτογραφική μηχανή στο χέρι. Ήθελε να τον φωτογραφίσω να κόβει κατοστάρικα.  Ήξερα πως ψαλίδιζε χαρτονομίσματα στα διαλείμματά του και πριν από σημαντικές συσκέψεις, βλέπετε ήταν το αγχολυτικό του, αλλά εκείνη την μέρα ήθελε απλά να τον φωτογραφήσω. Το μυαλό μου δεν πήγε στο πονηρό, αλλά μετά από κάποιες ώρες έλαβα ένα e-mail από εργαζόμενους της εταιρείας με την συγκεκριμένη φωτογραφία και τίτλο: «Fwd: Fwd: Fwd:  Ή δουλεύετε δωδεκάωρο ή…». Το υπονοούμενο ήταν μάλλον κάτι παραπάνω από σαφές. Τότε ήταν που βρόντηξα την πόρτα πίσω μου και είπα "Ως εδώ, δεν πάει άλλο, άνθρωποι είμαστε…". Τέρμα η απανθρωπιά σκέφτηκα, εξάλλου τόση προϋπηρεσία έχω, θα βρω άλλου δουλειά», μας είπε προτού τρέξει να προλάβει ένα από τα τελευταία λουκάνικα του συσσιτίου.

Σχόλιο για την φωτογραφία έκανε και ο γνωστός τεχνοκριτικός Κώστας Σταυρόπουλος: «Τεχνικά είναι αψεγάδιαστη, ισορροπημένη, λιτή αλλά ταυτόχρονα μεστή νοήματος. Αιχμαλωτίζει το πνεύμα των καιρών, την αέναη συγκρουσιακή τραμπάλα των τάξεων, τον προαιώνιο αρχέγονο τρόμο της μείωσης αποδοχών, την ταπείνωση. Είναι αριστούργημα.»


Το Ήταν να μη γίνει η αρχή: Η δεκαετία 2011-2020 από το Κουλούρι κυκλοφορεί στα βιβλιοπωλεία από τις εκδόσεις Αίολος.